ورزش در محل کار
روي صندلی بنشینید و ورزش کنید
شما میتوانید بر روي صندلی نشسته و ورزشکنید در اینجا با این نوع ورزش آشنا میشوید.
1. یک دستتان را بالا برده و اجازه دهید دست دیگرتان به حالت کاملاًکشیده برعکسحرکت دست دیگر به سمت پایین قرار
گیرد. تمام افکارتان را به کشش عضلانی که درگیر هستند متمرکز کنید. این حرکت براي کشش عضلات شانه و قسمت
فوقانی پشت و قفسه سینه بسیار مفید وموثر است
2. در حالی که دستتان را کنار گوش قرار داده اید، در خط مستقیم روي صندلی بنشینید. براي اینکه بتوانید قسمت فوقانی
کمر را تحت کشش قرار دهید، باید آرنجها را تا حد امکان به عقب کشیده و آنها را در همان حالت نگه دارید. انجام این
حرکت تاثیر مفیدي روي کشش عضلات قفسه سینه و قسمت فوقانی عضلات پشت خواهد داشت.
3. روي صندلی به حالت عادي بنشینید، بطوري که گودي کمر به کاملاً به پشتی صندلی بچسبد. دستهایتان را روي عضلات
فوقانی پشت به حالت ضربدر بهم نزدیک کنید و آرنج هایتان را به سمت بالا ثابت نگه دارید. این عمل موجب، نرمی و
انعطاف شانه ها، و عضله سر و پشت بازو شده و کشش قفسه سینه و کمربند شانه اي را فراهم خواهد کرد.
4. بنشینید، دستهایتان را قلاب کرده و به حالت کاملاً کشیده رو به جلو از سینه دور کنید. در حالی که پا را خم میکنید
ساق پایتان را بلند کرده، پنجه پا را به حالات کاملاً کشیده به سمت بیرون و داخل، دور و نزدیک کنید، این حرکت را روي
هر دو پا تکرار کنید. این حرکت موجب تقویت عضلات ران شده و کشش خوب و مناسبی در عضلات فوقانی پشت و
دستها ایجاد می کند.
5. روي صندلی بنشینید، دستها را روي قسمت فوقانی رانها فشار دهید تا بدین ترتیب بتوانید عضلات سه سر و عضله
قسمت فوقانی پشت را تقویت کنید.
6. روي صندلی بنشینید و کف دستها را روي قسمت فوقانی رانها فشار دهید. شما می توانید بدون اینکه کف دستها را از ران
جدا کنید گردنتان را به سمت راست و چپ به آرامی حرکت دهید. با انجام این حرکت میتوانید عضلات سه سر و عضله
قسمت فوقانی پشت و به ویژه عضلات گردن را تقویت کنید. انجام این حرکت میتواند از آرتروز گردن جلوگیري کند.
7. روي صندلی به حالت عادي بنشینید، براي اینکه فعالیت آیروبیک (هوازي) را آغاز کنید، ابتدا دست را به آرامی بالا برده
و سپس این عمل را به کمک دست دیگر تکرار کنید. انجام این حرکت ساده باعث کشش عضلات دست و پهلو می شود.
همچنین انجام این حرکت براي رفع خستگی ضروري است
8. یک دست را در پهلوي سر یا کنار گوش قرار دهید و فشاري به پهلو وارد کنید. به طوري که سر به مخالفت با این حرکت
برخیزد. این حرکت موجب تقویت گردن و عضلات شانه می شود. این تمرین را بطور متناوب در هر دو طرف تکرار کنید.
9. همان طوریکه روي صندلی نشستهاید، مطابق تصویر هر دو کف دستتان را به پیشانی فشار دهید. 8 الی 10 ثانیه مکث
کنید، انجام این تمرین باعث تقویت عضلات گردن خواهد شد و تکرار آن در طول روز براي جلوگیري از آرتروز گردن
بسیار موثر خواهد بود.
دستها را در طرفین به صورت صلیب با پنجه کشیده نگه دارید، اکنون به آرامی دستها را بالاي سر برده و به حالت اول
برگردانید. انجام این حرکت باعث کشش عضلات دست و شانه ها و کمربند شانه اي خواهد شد



تاريخ : پنجشنبه بیست و هفتم فروردین ۱۳۹۴ | 14:37 | نویسنده : گروه آموزشی |
       نقش ورزش در تعدیل رفتار دانش آموزان بیِش فعال


دختران بيش فعال در سنين نوجواني و بزرگسالي اغلب مشكلات بيشتري نسبت به هم سن و سالان خود دارند ! ( به نقل از خبرگزاري آلمان)

امروزه با توجه به پیشرفتهای شگرف در علم پزشکی و اثبات علمی ارتباط  بسیاری از ناهنجاریهای رفتاری کودکان و نوجوانان با اختلالات فیزیولوژیکی جسمی، به نظر می رسد برنامه تعلیم و تربیت در مدارس و به خصوص مدارس دخترانه نیازمند یک بازبینی دقیق و متناسب با یافته های نوین علمی روز می باشد. در این راستا  و در این مجال به بررسی یکی از اختلالات شایع رفتاری به نام "بیش فعالی" در دانش آموزان و بخصوص دختران دانش آموز پرداخته و در ادامه بر پایه پژوهشهای جدید به نقش تعیین کننده " ورزش" در بهبود این ناهنجاری خواهیم پرداخت.   



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه یکم اسفند ۱۳۹۳ | 13:36 | نویسنده : گروه آموزشی |
نقش  نوشیدنیهای طبیعی و ویتامین C در پیشگیری و کاهش خستگی عضلانی ورزشی

مقدمه :

افراد هنگامی که فعالیت‌های ورزشی انجام می‌دهند، قند مورد نیاز برای عضلات آنها از طریق خون تامین می‌شود تا انرژی لازم برای حرکت عضلات فراهم شود.

همچنین در هنگام ورزش مواد زایدی در بدن تشکیل می شود که یکی از مهمترین آنها متابولیتی است اسیدی به نام «اسید لاکتیک». در صورتی که مقدار این اسید در عضلات افزایش یابد، احساس خستگی و ضعف در این نواحی بروز می‌کند. بنابراین با استفاده از مواد غذایی و نوشیدنی‌هایی که در بدن با پاسخ قلیایی، این اسید را خنثی می‌کنند، می‌توان خستگی بدن را کاهش داد.



ادامه مطلب
تاريخ : پنجشنبه سی ام بهمن ۱۳۹۳ | 1:21 | نویسنده : گروه آموزشی |

فواید سرد کردن بدن بعد از ورزش

سرد کردن بدن بعد از ورزش

سرد کردن بدن بعد از ورزش

اگر به ورزش شدید مشغول هستید و ضربان قلب افزایش یافته بهتر است قبل از تمام شدن ورزش به خوبی بدنتان را سرد کنید.

هر جلسه‌ی تمرین باید دارای بخشی برای سرد کردن بدن باشد. حتی اگر به ورزشی شدید مشغول باشید که ضربان قلب شما را افزایش داده و فشار سنگینی بر عضلاتتان وارد کرده است، این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.



ادامه مطلب
تاريخ : دوشنبه بیستم بهمن ۱۳۹۳ | 9:45 | نویسنده : گروه آموزشی |

نقش استراحت های کوتاه در بین ورزش

نقش استراحت های کوتاه در بین ورزش                                                                   استراحت های کوتاه در بین ورزش باعث افزایش کارایی و قدرت فرد می شوند.

بعضی اوقات که در حال ورزش کردن هستید، و تصمیم هم دارید که واقعا وزن کم کنید، به نوعی تمایل پیدا می‌کنید که استراحت کردن را به کل فراموش کنید.

اما اگر فکر می کنید نادیده گرفتن مدت استراحت در بین ورزش برای ساختن عضله‌ی بیشتر، باعث می‌شود زودتر تناسب اندام پیدا کنید، اشتباه می کنید!



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه هجدهم بهمن ۱۳۹۳ | 9:40 | نویسنده : گروه آموزشی |

قبل و بعد از ورزش چه بخوریم؟

قبل و بعد از ورزش چه بخوریم؟

قبل و بعد از ورزش چه بخوریم؟



ادامه مطلب
تاريخ : پنجشنبه شانزدهم بهمن ۱۳۹۳ | 23:39 | نویسنده : گروه آموزشی |

انواع روش­ها و فنون تدریس

روش سقراطی: اساس این روش رسیدن فرد به پاسخ از طریق سوال است. سقراط به جای ارائه پاسخ صریح به دانش آموز  وی را با سوالات متقابل به پاسخ هدایت می­نمود.

آزمون و خطا(تکرارو تمرین): در این روش معلم مفاهیم را به دانش آموزان توضیح می­دهد و آنان بر اساس میزان دریافت و درک با تکرار و حفظ مفاهیم سعی در یادگیری دارند. در مهارت های عملی و ورزشی روش تکرار و تمرین یکی از روش های اصلی یادگیری است.

روش توضیحی: روشی معلم محور است و معلم به نقل و شرح مطالب می­پردازد. ارائه اطلاعات به صورت گفتاری نمونه بارز این روش است. که شاگرد به طور فعال درگیر مسئله نیست.



ادامه مطلب
تاريخ : یکشنبه دوازدهم بهمن ۱۳۹۳ | 9:0 | نویسنده : گروه آموزشی |

صلاحيت در آموزش

 به كارگيري افراد فاقد صلاحيت خود يك بي احتياطي و بي مبالاتي است ، مديران ورزشي بايستي در انتخاب مربيان واجد شرايط و با صلاحيت و داراي تخصص ، دقت كافي را داشته باشند زيرا كه اگر در اثر عدم صلاحيت مربي خساراتي به ورزشكاران حاصل گردد مسئول پيامدهاي آنان خواهند بود بر اين اساس شخص مربي بايد از فدراسيون مربوطه آن رشته ورزشي دفترچه و يا حكم و يا كارت مربيگري داشته باشند .اشخاصي وجود دارند كه از نظر فني و آموزشي مورد تأييد مي باشند اما به لحاظ اين كه سيستم اداري و قانوني دريافت جواز مربيگري را پشت سر نگذاشتند در صورت بروز حادثه همانند راننده بدون گواهي نامه مسئول مي باشند .



ادامه مطلب
تاريخ : یکشنبه دوازدهم بهمن ۱۳۹۳ | 9:0 | نویسنده : گروه آموزشی |
ضرورت و اهمیت درس تربیت بدنی برای دانش آموزان خصوصاً دانش آموزانی که دارای محدودیت حرکتی هستند برکسی پوشیده نیست . به منظور توسعه سطح دانش و آگاهی همکاران در این رابطه و برای کمک به این دانش آموزان پیشنهاد می شود که ضمن آموزشهای لازم در طول سال تحصیلی و اجرای راهکارهای آموزشی و ورزشی در جهت اصلاح و رفع ناهنجاری و بهبود بیماری از آزمونهای آمادگی جسمانی پیشنهادی و جایگزین استفاده گردد تا اینکه همکاران با استفاده از این آزمونها و آزمونهای معلم ساخته ، در دانش آموزان انگیزه و علاقه کافی را بوجود آورده و آنان را به اجرای حرکات پیشنهادی ترغیب نمایند . و از ارزشیابی به اشکال مختلف که منجر به فقر حرکتی در دانش آموزان می گردد جلوگیری شود .



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه یازدهم بهمن ۱۳۹۳ | 9:0 | نویسنده : گروه آموزشی |

دانش آموز کم توان حرکتی

( خام حرکت ) واژه خام حرکتی ویژه دانش آموزانی است که از نظر اجرای حرکتی مشکلاتی دارند ولی این مشکلات صرفا منشا جسمانی ندارند و حتی هوش آنها نیز ممکن است بالاتر از حد متوسط باشد . شاید علل فرهنگی ، عاطفی و اجتماعی موجب خام حرکتی این دانش آموزان باشد . کودکان خام حرکت در اجرای حرکات تعادلی ، هماهنگی ، جهت یابی و درک حس حرکت مشکل دارند. هر نوع مشکل ادراکی و بویژه حسی حرکتی یا حرکتی ادراکی در این کودکان بر فرضیه عدم توسعه ادراکی حرکتی در دوره پیش دبستانی و دبستانی استوار است. بر اساس این نظریه محل ارتباطات حرکتی یا سیناپس راههای حرکتی در ساقه مغز بخوبی از تجارب حرکتی بهره مند نشده و بنابراین از درک و تفسیر محرکهای حرکتی عاجز است . برای حل مشکلات ادراکی – حرکتی این کودکان می توان ار تمرینات تعادلی ، هماهنگی چشم و دست ، چشم و پا ، لی لی  ، جهیدن و تمرین با وسایل ورزشی استفاده کرد .



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه دهم بهمن ۱۳۹۳ | 23:15 | نویسنده : گروه آموزشی |
  • بازیچه
  • تک درخت تعاون